دکوراسیون داخلی و معماری

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشید

دکوراسیون داخلی و معماری

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشید

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشیده و در محیطی مطلوب به انجام فعالیت های خود بپردازیم. از این رو شرکت معماری و دکوراسیون داخلی پویانو، فعال در زمینه فروش محصولات معماری و نیز معرفی متخصصین برتر مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های مرتبط با دکوراسیون داخلی و معماری که با آگاهی از عوامل روانشناختی و هم چنین شناخت دقیق فرم ها و اثر متقابل رنگ ها و با به کارگیری اصول طراحی و دکوراسیون توسط کادری مجرب در نظر دارد متناسب با نیازها و سلیقه های گوناگون، بهترین ها را برایتان به ارمغان آورد.

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱مرداد

کابین بندی، میزهای کابین دار، کابین های اداری و یا پارتیشن یک فضای کاری نیمه محصور است که از فضای کاری کناری بوسیله پارتیشن که معمولا" بلندای آن 6-5 فوت (1.5-1.8متر) است جدا شده است. هدف پارتیشن بندی این است که کارمندان را از مناظر و صداهای یک فضای کاری باز که ممکن است تمرکز آنها را به هم بزند ایزوله کند. پارتیشن ها از عناصر مدولار مانند سطوح کار،کمدهایی در بالای سر، کشو و قفسه بندی که می تواند بسته به نیاز کاربر تنظیم شود ،تشکیل شده است و نصب وراه اندازی آن به طور کلی توسط افراد حرفه ای انجام می شود ولی در بعضی موارد تغییرات اجزاء می تواند توسط کارمندان بدون آموزش خاصی انجام شود.

برای اولین بار طرح پارتیشن اداری توسط طراح شرکت هرمان میلر ، "رابرت پروسپت" ساخته شده است و درسال 1967 به نام اکشن آفیس 2 معرفی شده است. اگر چه پارتیشن معمولا" به عنوان نمادی برای ساختار مدرن اداری دیده می شود ولی همچنین به کارمندان، درجه بالاتری از حریم شخصی و خصوصی در مقایسه با فضای کار قبلی می دهد که در آن میزها در ردیف های کنار هم در فضای باز قرار داشتند.
وجه متمایز مثبت میزهای پارتیشن این است که به کاربران آن گزینه هایی برای سفارشی سازی آن را می دهد که قابل مقایسه با دیگر مبلمان اداری در گذشته و حال نیست. پارتیشن می تواند تمام دیوارهای اطراف کارمندان یقه سفید (مدیران) را به سطوح کاری کارا تبدیل کند.برای اینکه تمامی این دیوارها قابل دسترسی هستند و همه آنها دارای سوراخ و با قلاب هایی برای گذاشتن قفسه های کوچک، تابلو اعلانات و یا دیگر وسایل و عناصری که قبلا" به صورت افقی روی میز قرار می گرفتند را می توان به سطوح عمودی نقل مکان داد ودرحالیکه سازندگان پارتیشن اداری معمولا" استانداردهای خاصی را برای اتصال قلاب ها و لوازم جانبی به کار می گیرند این امر تولید کنندگان لوازم جانبی روی میزهای اداری را از تولید جاقلمی، قفسه مجله و چیزهایی که در برندهای معروف پارتیشن به آسانی تعبیه می شوند باز نمی دارد.
به این نکته نیز همچنان باید توجه داشته باشید که می توان یک فضای پارتیشن را بدون به کارگیری میزهای پارتیشن و با ترکیب میزهای ایستاده سنتی مانند میزهای پدستال را با انواع خاصی از پارتیشن های آزاد ایستاده ساخت. این نوع از محیط های کار معمولا" بخشی از یک محیط اداری پویاست که در سال 1950-1906 در آلمان و انگلیس متداول گردید.
*واژه پارتیشن:
وا‍‍ژه اتاقک (پارتیشن) Cubicle از واژه ی لاتین Cubiculum می آید که برای اتاق خواب استفاده می شد و در زبان انگلیسی در اوایل قرن 15 مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت برای اتاق های کوچک از تمام انواع آن مورد استفاده قرار گرفت و همچنین برای کابین های کوچک و یا فضاهای مطالعه با پارتیشن بندی که به سقف نمی رسد.
مانند اتاقک های چوبی قدیمی،پارتیشن به دنبال درجه ای از حریم خصوصی برای کاربران است در حالیکه حداقل فضا را در یک اتاق بزرگ یا متوسط بگیرید. قبل از استفاده گسترده از پارتیشن، کارمندان اداری اغلب در میزهای ردیفی در یک اتاق باز که در آن در معرض صداها و فعالیت های دیگر کارمندان که در اطراف آنها قرارداشتند، کار می کردند.
یک دفتر پر از پارتیشن معمولا" دریای پارتیشن یا مزرعه مکعب نامیده می شود، گر چه طنزآمیز است ولی این عبارت بار معنایی منفی دارد. مزارع مکعب اغلب در شرکت هایی با تکنولوژی بالا دیده می شود. که معمولا" این دفاتر در صنعت بیمه و یا سایر زمینه های مرتبط با خدمات دیده می شوند ، بسیاری از مزارع مکعب در روران رونق دات کام ساخته شده است.

پارتیشن پارتیشن ساز-http://partitionsaz.i

decoration inteior
۳۰مرداد

** اگر به تاریخچه پارتیشن های اداری در ایران نگاهی بیندازیم در ابتدا یک شرکت برگزار کننده نمایشگاه های بین المللی یک سیستم پارتیشن مدولار اداری برای جدا سازی غرفه های نمایشگاهی خود ابداع کرد و این سیستم از اولین پارتیشن های تولید انبوه در ایران به شمار می آید که در بسیاری از شرکت ها و ادارات نیز مورد استفاده قرار گرفت .

این سیستم از پارتیشن ها دارای سرعت بالایی در نصب و جمع آوری بودند ولی به علت اینکه از ابتدا برای برگزاری نمایشگاه طراحی شده بودند طول عمر کوتاهی داشتند و می بایست هراز چندگاهی مورد باز بینی قرار می گرفتند. این نوع پارتیشن ها از یک سازه آلومینیومی همراه با ترکیبی از ام دی اف همراه بود که قطر کم آن و عدم تطابق ام دی اف و آلومینیوم از مشکلات پارتیشن های مذکور به حساب می آمد.

با گذشت زمان و تلاش طراحان، این نوع پارتیشن ها شکل بهتری به خود گرفتند و به شکل منظم در تمام قسمت های پارتیشن ، پنجره هایی از دو جداره شیشه با پرده کرکره طراحی شد. در این نوع طراحی به خاطر جلوگیری از شکست های ناگهانی شیشه می بایست تا ارتفاع 100 سانتی متری از سطح زمین را با ام دی اف می مهار می کردند . این نوع پارتیشن های اداری شکل کامل تری نسبت به طراحی قبلی داشت ولی هنوز اشکالاتی در آن دیده می شد به طور مثال با وجود این که در همه قسمت ها شیشه وجود داشت ولی نوردهی آن هنوز کم بود و اشکالاتی درساخت پرده های داخل آن دیده می شد.

پیش بینی ما در مورد طرح ها و تولیدات آینده پارتیشن در ایران استفاده از پارتیشن های تمام شیشه می باشد . نور بعنوان یکی از اساسی ترین نیاز های انسان در زندگی موجب شده تا ما هم در طراحی فضاهای اداری به آن اهمیت خاصی داده و به بالا بردن میزان نور طبیعی در طراحی مبلمان اداری توجه بیشتری نشان دهیم . مجموعه پارتیشن ساز در تلاش است پارتیشن های تمام شیشه به صورت فریم لس که دارای عایق صوتی باشند را در آینده ای نزدیک به بازار عرضه نماید.

پارتیشن پارتیشن ساز- http://partitionsaz.i

decoration inteior
۲۹مرداد

پارتیشن های تک جداره و دوجداره هر دو کار تفکیک و جداسازی فضاهای اداری را به خوبی انجام می دهند ولی از نظر ظاهری و همچنین کارآیی متفاوت می باشند.در ذیل به شرح این دو محصول می پردازیم

1- پارتیشن دوجداره :
به قطر 16 میلیمتر تشکیل شده است که MDF پارتیشن دوجداره از دو لایه شیشه 4 میل فلوت و دو لایه مابین این دو لایه شیشه از پرده کرکره طرح سوئدی استفاده گردیده که دارای دو حالت سایه و روشن می باشد.قابل ذکر است از بارزترین کاربردهای آن می توان به تغییر میزان نور و کنترل دید اشاره نمود

این نوع پرده ها در جهت عمودی قابل حرکت نیستند که این امر باعث ماندگاری و افزایش طول عمر آنها می گرد.د یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن دوجداره عایق بودن آن در برابر صدا می باشد که می تواند محیطی آرام و به دور از هیاهو را برای شما مهیا ساز.د در محیط هایی که نیاز به اجرای این محصول تا سقف باشد این قابلیت وجود دارد تا نسبت به اشکال مختلف سقف شامل گچ بری های کناری و ... تغییر حالت داده و متخصصان در امر اجرا ،آن را به بهترین شکل ممکن نصب و اجرا نمایند.
2- پارتیشن تک جداره :
در این محصول از یک ام دی اف به قطر 16 میلیمتر و شیشه ای به قطر 4 میلیمتر استفاده شده است

در این نوع پارتیشن از پرده های ولوم دار استفاده نمی شود بنابراین قابلیت کنترل دید در آنها وجود نداشته و می توان به صورت ثابت و با استفاده از سند بلاست شیشه ها دید را محدود نمود.همچنین می توان لوگو ،آرم و علائم مخصوص شرکت ها یا ارگان های مختلف را بر روی آنها حک نمود.
قابل ذکر است در صورت نیاز کارفرما به استفاده از درب،حداقل ارتفاع قابل اجرای پارتیشن در هر دو محصول فوق 213 سانتیمتر می باشد


پارتیشن پارتیشن ساز http://partitionsaz.ir-


decoration inteior
۲۴مرداد

یکی از مشکلات عدیده ای که مدیران در امر تفکیک فضاهای اداری خود با آن روبرو هستند،نحوه چیدمان برای استفاده بهینه از محیط و انتخاب پارتیشن مناسب می باشد

که تنوع در محصولات و لیست بلند بالایی از تولیدکنندگان و فروشندگان که هر کدام ایده متفاوتی در این زمینه به مشتری القا می کنند،انتخاب را برای خریداران بسیار سخت می سازد.

   در این مقاله ما سعی داریم تا به اختصار به نکات کلیدی در انتخاب پارتیشن بپردازیم تا با توجه به نیازهای اصلی و فضاهای موجود،پارتیشن مناسب برای محیط اداری خود را انتخاب نمایید.                

 *نیازهای مشتری و محصولات موجود در بازار:  

برای اینکه پارتیشن موردنیاز مدیران بهتر مشخص شود اول باید به تفاوت بین پارتیشن اداری و دیوار پارتیشن جداکننده اشاره نماییم.پارتیشن اداری به منظور تفکیک یک سالن به قسمت های مختلف بدون در نظر گرفتن پنجره ها و نور طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت است که در بیشتر قسمت های پارتیشن از شیشه استفاده می گردد تا نور طبیعی را به تمامی بخش ها برساند ولی دیوار پارتیشن بر اساس محل و ابعاد پنجره ها طراحی می گردد و باید برای تمام فضاهای پیش آمده،یک پنجره در نظر گرفت تا نور طبیعی به تمام قسمت ها برسد. با توجه به تفکیک های متعدد در اکثر فضاهای اداری و محدود بودن پنجره ها پس بهتر است برای انتخاب پارتیشن اداری از مدل هایی استفاده کنیم که بیشترین ابعاد شیشه را داشته باشد. امروزه تنوع پارتیشن در بازار بسیار زیاد و گسترده می باشد که ما برای آشنایی بیشتر شما به محبوب ترین و کاربردی ترین آنها می پردازیم:    

1- پارتیشن دو جداره و تک جداره با سازه ام دی اف:                                                

 این سری از پارتیشن ها با سازه از جنس ام دی اف و با مدول بندی های متفاوت اجرا می شوند و قابلیت باز و بسته شدن و جابجایی را دارند.در این محصول که ترکیبی از ام دی اف با شیشه بوده و بسیار جذاب می باشد،قابلیت اجرا در تمامی ابعاد وجود دارد و همین امر این پارتیشن را به پر استفاده ترین نوع پارتیشن ها در ایران تبدیل کرده است که طرفداران بی شماری نیز دارد.                              

  مشخصات فنی و کاربرد محیطی:          

 این محصول با دو جداره شیشه و ام دی اف که با پرده های ولوم دار دید را تا حد صفر کاهش می دهد و تفاوت آن با دیگر محصولات همتای خود استفاده از ام دی اف در ابعاد متغیر در تمامی قسمت های آن می باشد که سطح دید و میزان انعکاس نور به داخل را کاهش یا افزایش می دهد.

 

2- پارتیشن با سازه آلومینیوم:

 این دسته از پارتیشن ها نیز به دو صورت تک جداره و دو جداره قابل اجرا می باشند و هیچ محدودیتی از نظر ارتفاع ندارند ولی سیستم درب های این مدل حداقل ارتفاع 210 سانتی متر را نیاز دارد. این سیستم از پارتیشن ها در گذشته بوسیله پروفیل های پنج پر و به صورت مدولار اجرا می گردیده که به دلیل معایب بسیاری که داشتند تقریباً از چرخه تولید خارج شدند و جای خود را به پروفیل های جدید دادند.          

 مشخصات فنی و کاربرد محیطی:

 این نوع پارتیشن ها قابلیت اجرا بصورت تک جداره و دو جداره را دارند و نیز امکان نصب پرده ولومی در مدل های دو جداره آن فراهم شده است.شیشه های سکوریت بکار رفته در این مدل موجب گردیده تا طراحان بتوانند از ابعاد بزرگ تری از آن در طرح های خود استفاده نمایند.

دکوراسیون داخلی پارتیشن ساز-http://partitionsaz.ir


decoration inteior
۲۱مرداد

مجموعه پارتیشن ساز با کادری مجرب در امر طراحی و اجرا و بکارگیری نیروهای متخصص در امر نصب توانسته به بالاترین کیفیت ممکن در تولید و نصب انواع پارتیشن های ام دی اف اداری دست یابد و با در نظر گرفتن خواسته مشتریان عزیز این محصولات را در زمان کوتاهی در اختیار متقاضیان خود قرار دهد.

با توجه به شرایط ایده آل کاری و نیازهای کارفرمایان این مجموعه قادر است پارتیشن ها را تا ابعادی نزدیک به 150 مترمربع در روز تولید و در محل نصب نماید که این امر از زمان واریز پیش پرداخت و عقد قرارداد محاسبه گردیده و میسر خواهد شد.
زمان تحویل پارتیشن های ام دی اف تولیدی این مجموعه که به صورت حدودی اعلام می گردد حداکثر 7 روزکاری بوده که در زمان های خاص و نیازهای فورس ماژور کارفرمایان تا یک روز کاری نیز قابل اجرا می باشد.

جزئیات نصب :
پارتیشن ام دی اف از چند متریال مختلف تشکیل شده است که از آن جمله می توان به ام دی اف،شیشه و پرده کرکره که از اجزاء اصلی تشکیل دهنده آن می باشند اشاره کرد.
در نصب پارتیشن های ام دی اف باید نکاتی رعایت شود که از اصلی ترین آنها نصب بر روی سطحی صاف و بدون شیب می باشد چرا که این محصول تنها قادر به تراز در ابعاد یک الی دو سانتیمتر می باشد.
یکی از مزایای این محصول که باعث شده تا نظر کارفرمایان را به خود جلب نماید و البته از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد،قابلیت جابجایی آن است.
پارتیشن های ام دی اف در ابعادی استاندارد و تقریباً نزدیک به هم ساخته می شوند که این امر باعث می شود تا با رعایت اصول اولیه در محیط های دیگر و با کمی تغییر قابل استفاده باشند.

دکوراسیون داخلی پارتیشن ساز-http://partitionsaz.ir

decoration inteior
۰۷مرداد

درب های ریلی مزایای فراوانی دارند.در این درب ها که با سیستم رولینگ اجرا می شود ،دستگیره و قفل به صورت جداگانه بر روی درب نصب می گردند.برای نصب قفل بر روی این سیستم حتماً باید درب به سمت دیوار باز و بسته شود.

لازم به ذکر است در صورتیکه دو طرف درب ،شیشه به کار رفته باشد امکان نصب قفل وجود ندارد و تنها راه نصب قفل بر روی زمین می باشد که برای این نوع پارتیشن ایده ال به نظر نمی رسد.

در این سیستم نهایت سایز درب 100 سانتیمتر بوده اما در سیستم لولایی سایز درب تا 120 سانتیمتر هم قابلیت اجرا دارد.
در این نوع درب ها که سیستم آن متداول تر و قدیمی تر می باشد با دو لولای کمری اجرا می شود که دستگیره و قفل برروی هم سوار می شوند

یکی از معایب این درب ها اشغال کردن فضایی است که درب بر روی آن باز می شود.
این درب ها با دو نوع لولا اجرا می شود,لولای 180 درجه و90 درجه.
لولای 180درجه محصول کشور ایتالیا می باشد که برای بعضی محیط ها شرایط مطلوبی را مهیا می کند.

مقایسه درب های بازشو و ریلی پارتیشن شیشه ای پارتیشن ساز

decoration inteior