دکوراسیون داخلی و معماری

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشید

دکوراسیون داخلی و معماری

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشید

دکوراسیون داخلی و معماری فرصتی را پدید می آورد که کیفیت فضای زندگی را بهبود بخشیده و در محیطی مطلوب به انجام فعالیت های خود بپردازیم. از این رو شرکت معماری و دکوراسیون داخلی پویانو، فعال در زمینه فروش محصولات معماری و نیز معرفی متخصصین برتر مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های مرتبط با دکوراسیون داخلی و معماری که با آگاهی از عوامل روانشناختی و هم چنین شناخت دقیق فرم ها و اثر متقابل رنگ ها و با به کارگیری اصول طراحی و دکوراسیون توسط کادری مجرب در نظر دارد متناسب با نیازها و سلیقه های گوناگون، بهترین ها را برایتان به ارمغان آورد.

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۱آذر

پی وی سی یا  پلی وینیل کلرید به طور تصادفی در سال 1872 توسط شیمیدان آلمانی اویگن باومان کشف شد.این محصول منحصر به فرد پلیمری که در ابتدا در فلاکس های چای مورد استفاده قرار می گرفت و به دلیل خاصیت ثابت بودن از لحاظ ساختاری ،بسیار مورد توجه قرار گرفت.از مزیت های آن می توان به ضد آب بودن، انعطاف پذیری و طراحی در اشکال مختلف اشاره کرد که ما سعی داریم به کاربرد آن در معماری داخلی و صنعت ساختمان بپردازیم.

مدل های بسیار زیادی از انواع دیوارپوش پی وی سی با انواع طرح و رنگ در بازار وجود دارد،از طرح چوب گرفته تا  طیف بسیار زیادی از انواع رنگ ها.از جمله خصوصیات منحصر بفرد این نوع از دیوار پوش ها می توان به قیمت ارزان آن در مقایسه با دیگر محصولات مشابه اشاره کرد و یا انعطاف پذیری این نوع محصول است که آن را متفاوت کرده است.

*موارد استفاده از دیوار پوش های پی وی سی:

اماکن اداری،مسکونی،تجاری،استخر ها و سالن های ورزشی،مجتمع های فرهنگی،بیمارستان ها،هتل ها.

*خصوصیات دیوار پوش های پی وی سی:

-مقاومت بالا در برابر رطوبت.

-عایق حرارتی مناسب.

-طراحی در رنگ و طرح های مختلف.

-با صرفه از لحاظ اقتصادی.

-ضریب احتراق پایین.

-قابل شستشو و نصب آسان.

-عایق در برابر صدا.

که این نوع خصوصیات می تواند این محصول را به جایگزین بسیار مناسبی برای گچ دیوا های کنافی کاذب تبدیل کند.




دیوارپوش PVC در دکوراسیون داخلی

decoration inteior
۲۰آذر

این دسته از دیوار پوش ها قابلیت سه بعدی کردن دیوار فضاهای مختلف را داشته و از تولیدات کشور آلمان می باشد. شیارهای دوگانه ( Double ) بر روی الوارها، امکان طراحی سه بعدی را در کلکسیون این دیوارپوش ها بوجود می آورد. همچنین این کلکسیون در سه اندازه متفاوت عرضه شده است که برجستگی و برآمدگی ها طبیعی تر و زنده تر به نظر برسد.ترکیب این پانل ها با یک روشنایی ملایم، سایه های رویایی و دل انگیزی را در فضای اتاق بوجود می آورد. بدین ترتیب استفاده از این کلکسیون در پایین آوردن آمبیانس( ambience ) فضای داخلی اتاق کمک شایان توجهی می کند. شیارهای دوگانه امکان نصب در دو حالت مختلف و در نتیجه اختلاف سطحی را که فضای سه بعدی متمایزی بوجود می آورد، بدست می دهد. یکی از مهمترین خصلت های این دیوار پوش ها سرعت نصب بسیار بالای آن می باشد.

*از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– قابل نصب در محل های شرجی و مرطوب

– ضخامت: 15 میلیمتر

– در 3 عرض 80/100/120 میلیمتر

– به طول: 840 میلیمتر

– در 15 رنگ جذاب

Pyramid_MD-12-2-1

قابل ذکر است در ذیل به نمونه هایی از این دیوارپوش اشاره شده است.

برای تهیه این محصول با کارشناسان فروش پیرامید طرح در تماس باشید.


 

decoration inteior
۱۹آذر
دیوارپوش های تایل تماماً از جنس ام دی اف ساخته می شوند و بنا بر نیاز محیط و درخواست کارفرما تعیین رنگ می گردند. این نوع دیوارپوش علاوه بر زیبایی در کنترل صدای محیط و رفع عیوب دیوارها نقش بسزایی ایفا می کند.ابعاد تایل های این مدل از دیوار پوش ها بنا به نظر طراح و در نظر گرفتن ابعاد ام دی اف و نیز شرایط حمل و نقل کاملاً قابل تغییر است ولی ابعاد در نظر گرفته شده به صورت پیش فرض 120 سانتیمتر در 60 سانتیمتر می باشد. ژوئن های مابین تایل نیز بسته به نظر طراح و ابعاد تایل ها متغیر بوده که با توجه به ابعاد پیش فرض2 الی3 سانتی متر در نظر گرفته می شود.قابل ذکر است در ذیل به چند نمونه از این دیوارپوش اشاره شده است.

 

Pyramid_MD-12-1-1



decoration inteior
۱۸آذر

امروزه یک اصطلاح بسیار عامیانه در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف در همه جا رایج است و آن استفاده از کلمه پارکت می باشد.پارکت های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شوند:1-پارکت چوب طبیعی که تماماً از جنس چوب درختان می باشد و 2-پارکت لمینیت که از مشتقات چوب تولید می گردد.در ادامه به توضیح این دو دسته پارکت خواهیم پرداخت.

 


pyramid_md-10-1-2



1) پارکت چوب طبیعی:

پارکت های چوبی از تکه های پازلی کوچک تشکیل شده اند که نصب آن وقت گیر بوده و در انتها باید ساب زده و با لاک پوشانده شوند تا از خوردگی حشرات در امان بمانند .قابل ذکر است این نوع از پارکت ها را  با استفاده از چسب به کف اتاق می چسبانند.


pyramid_md-10-1-3

 

از نظر طراحان و معماران پارکت های چوبی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پارکت های لمینیت می باشند ولی به دلیل قیمت بالای آن، مدت زمان طولانی برای نصب و رنگ کاری پارکت با چوب طبیعی، بیشتر پیشنهاد استفاده از پارکت لمینیت را می دهند.


2) پارکت لمینیت:

پارکت های لمینیت که از مشقات چوب می باشند و ساختار آنها از چوب فشرده شده به همراه پلاستیک بوده که با دو روکش لمینیتی در زیر و روی کار پوشانده شده اند.



pyramid_md-10-1-4

 

این گونه از پارکت ها در برابر رطوبت مقاوم بوده و به علت استفاده از مواد پلاستیکی در ساختارشان از خوردگی حشرات نیز در امان می مانند.

پارکت های فوق که در 2 طول 25*2 سانتی و30*1 سانتی و قطر 8 و 12 میلیمتری در بازار موجود می باشند ، نصبشان بسیار سریع بوده و با استفاده از کلیک های نر و ماده درون هم چفت می شوند که این امر باعث بالا بردن سرعت و زیبایی کار خواهد شد.

پارکت های لمینیت به زمین نمی چسبند و اگر شما از کف سرامیک و یا سنگی برخوردار هستید می توانید در صورت لزوم آنها را به مکان دیگری انتقال دهید و بدون هیچ گونه آسیبی به محیط از سنگ های زیر آنها استفاده مجدد نمایید.

 

pyramid_md-10-1-5


فوم به کار رفته در زیر پارکت های مذکور یک عایق صوتی و حرارتی قوی بوده و محیطی آرام را بوجود می آورد. پارکت های لمینیت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از پارکت های چوب طبیعی می باشند.

پارکت ها با تنوع در طرح و رنگ قدرت انتخاب شما را بالا برده تا بتوانید زیباترین محیط را برای خود،خانواده یا در محیط کارتان خلق نمایید. برای انتخاب صحیح پارکت فضای موردنظرتان با طراحان مجموعه پیرامید طرح همراه باشید.



نصب پارکت لمینیت




decoration inteior
۱۸آذر

خیلی از دوستان و کارفرمایان محترم بدلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه طراحی و نحوه اجرای پارتیشن بندی اداری قبل از مشاوره با این مجموعه ، پارتیشن بندی فضای مورد نظر خود را برنامه ریزی و حتی متره می کنند. این موجب آن شد که کارشناسان مجموعه پارتیشن ساز اطلاعاتی در مورد مراحل پارتیشن بندی یک فضای اداری در اختیارتان قرار دهند.

اگر بخواهیم یک تفسیر کلی در خصوص پارتیشن بندی اداری داشته باشیم می توان گفت تفکیک فضاهای اداری برای بالا بردن راندمان کاری هر دپارتمان از یک مجموعه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این تفکیک فضا مستلزم نکاتی است که هر کدام لازم و ملزوم یکدیگرند . استفاده از پارتیشن ها بصورت تک و یا دوجداره با توجه به کاربری آنها از جمله این نکات می باشد. برای درک بهتر این مفاهیم به بررسی کامل مراحل مختلف کاری در مجموعه پارتیشن ساز می پردازیم.
1- بازدید اولیه:
اولین مرحله ، بازدید از محل مورد نظر و برداشت متره فضا می باشد . در این مرحله کارفرما نیاز های خود را درخصوص فضا های مورد نیاز ، تعداد پرسنل و نوع چینش آنها مطرح می نماید . در قسمت برداشت اولیه کارشناسان قسمت هایی همچون ورودی ها، پنجره ها (بعنوان مدخل نور) ، اوکابه پنجره ها (برای اتصال پارتیشن به دیوار) ، طرح و جنس سقف (در پارتیشن های متصل به سقف) ، سرمایش و گرمایش ، هوا سازها و در آخر مسیر های حمل قطعات پارتیشن ها به محل نصب را مورد بررسی قرار می دهند.

 

2- طراحی:

در مرحله طراحی پس از ترسیم پلان فضا های مورد نظر با در نظر گرفتن تمامی نیاز های اعلام شده توسط کارفرما ، پارتیشن بندی فضا به صورت دو بعدی توسط طراحان مجموعه پارتیشن ساز  مورد بررسی قرار می گیرد . از مهم ترین نکات مورد نظر در این مرحله تحلیل مسیر های تردد ، ابعاد راهرو ها برای دسترسی کاربران و کاربری منطقی اتاق ها براساس نیاز پرسنل می باشد. در برخی از موارد که بدلیل عدم امکان اجرای خواسته های کارفرما در فضاهای موجود طراحی دچار نقص می گردد ، طراحان اقدام به ترسیم نقشه هایی به صورت پیشنهادی با بالاترین استفاده بهینه از فضاهای موجود می نمایند و بصورت کامل در اختیار کارفرما قرار می دهند .

 

3- تایید طراحی و تعیین رنگ:
در این مرحله پس از بررسی کامل طرح ها توسط کارفرما و تعیین طرح نهایی که در آن متره نهایی و تعداد درب ها به صورت کامل مشخص شده ، برآورد قیمت به کارفرما اعلام می گردد . تعیین رنگ ام دی اف نیز در این مرحله صورت می گیرد .

4- چک سایز نهایی:
چک سایز نهایی به منظور کنترل در تطابق اندازه های موجود در نقشه ها با فضای موردنظر جهت اجرای پارتیشن اداری انجام می گیرد . قطر دیوارها ، ابعاد داکت های برق و جنس سقف ها برای اتصال پارتیشن از نکات مهمی است که می بایست هنگام چک سایز به دقت بررسی گردد. برای بالا بردن دقت در اجرای پارتیشن بندی ، کلیه جزئیات موجود در نقشه ها بر روی زمین ترسیم می گردد تا کامل ترین و با کیفیت ترین پارتیشن در دستورکار بخش اجرایی این مجموعه قرار گیرد .
5- ساخت پارتیشن های اداری:
حال زمان آن فرا رسیده که ساخت پارتیشن های اداری انجام پذیرد . مجموعه پارتیشن ساز با بهره گیری از دستگاه های روز دنیا با سرعت بالا ، اقدام به ساخت پارتیشن های اداری می نماید . پس از برش و آماده سازی ، قطعات مختلف از جمله ام دی اف ها ، پرده و شیشه ها بسته بندی شده و برای حمل آماده می گردد .
6- نصب:
نصب بعنوان آخرین مرحله در اجرای پارتیشن بندی یک فضای اداری محسوب می گردد . با توجه به اینکه نصب از مهمترین و دشوارترین قسمت های پارتیشن بندی اداری می باشد . این مجموعه با بهره گیری از استاد کاران ماهر و حرفه ای قادر است بیش از 150 مترمربع پارتیشن را به صورت روزانه و با بالا ترین کیفیت نصب نماید .

پارتیشن ساز اماده ارائه پارتیشن های اداری

decoration inteior
۱۶آذر

کاغذدیواری بعنوان پوششی مناسب برای دیوارها که از انواع الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه شده،شناخته می شود که امروزه در اکثر ساختمان های مسکونی و اداری از کاغذ دیواری بر روی سطح دیوار استفاده می گردد و جزء اصول اولیه دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

کاغذ دیواری چیست؟

یک نوع ماده اولیه جهت پوشاندن دیوار های داخلی منزل و محیط های اداری که با تکنیک های مختلف چاپی در بازار موجود می باشد که این تکنیک ها عبارتند از :

-چاپ مسطح (surface)

-کلیشه ای (Gravure)

-سیلک اسکرین (Silk screen)

-چاپ دورانی (Rotary)

در ساخت و طراحی کاغذ دیواری از طرح های مختلفی استفاده می شود که در ذیل به دو نوع پر کاربرد آن اشاره شده است:

1-طرح های نقشی یا همان تصاویر.

2-طرح های گرافیکی با بافت های تکرار شونده.

 

برای انتخاب صحیح کاغذ دیواری باید به نکات بسیاری توجه نمود. از آن جمله می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

1) کاربری فضای مورد نظر.

2)رنگ های موجود در لوازم و اکسسوری فضا.

3)میزان حجم رنگ موجود در طرح های کاغذدیواری و تطابق آن با رنگ های به کار رفته در محیط پیرامون.

4)میزان نور موجود در فضا شامل نورهای طبیعی و غیر طبیعی

یکی دیگر از موارد پر کاربرد در استفاده از کاغذ دیواری ها ایجاد خطای دید در ابعاد و اندازه هاست مثلاً زمانی به دنبال عریض نشان دادن دیوار هستید و برای این کار باید از کاغذ دیواری باطرح های افقی استفاده کنید که بر عکس این نیز ممکن است.

از مزایای استفاده از کاغذ دیواری هایی با درجه کیفی بالا می توان به قابل شستشو بودن و همچنین عایق شدن محیط در برابر صدا و حرارت اشاره کرد که از نکات بسیار مهم در هنگام خرید می باشد.

این محصول به صورت رول و در ابعاد 50-70-100 سانتی متر در بازار موجود می باشد و بسته به تکسچرهای مختلف و ضخامت آنها با قیمت های مختلف به فروش می رسد.

مجموعه پیرامید طرح با بهره گیری از زیباترین و با کیفیت ترین کاغذدیواری های روز دنیا و کارشناسان طراحی و فروش خبره ،این امکان را دارد که شما را درانتخاب صحیح و به جای این محصولات یاری رساند.


pyramid_md-9-1-5



طراحی کاغذ دیواری


decoration inteior
۱۴آذر

پس از اتمام مرحله طراحی،برآورد قیمت و برنامه ریزی اولیه پروژه حال نوبت به مرحله نظارت و اجرا خواهد رسید.نکته قابل توجه در این مرحله تبدیل طرح سه بعدی به واقعیت است که این امر نیاز به ناظری پخته و با تجربه دارد که آشنایی کاملی به قابلیت های متریال و مصالح داشته،تا بتواند نظارت مطلوبی بر روی پروژه داشته باشد. در نظر گرفتن ابعاد و انتخاب مصالح به جا ،هم از هزینه های اضافه می کاهد و هم عمر مفید بنا را تضمین می کند.

در سال های کنونی استفاده از نرم افزارهای سه بعدی در بین مردم بسیار شایع شده است که با این نرم افزارها بسیار آسان می شود رویاهای خود را بر روی صفحه مانیتور ترسیم کرد. ولی نکته قابل توجه این است که این رویاها چقدر قابل اجرا هستند؟ سیستم های کنترل پروژه به ناظر طرح کمک می کند تا با در نظر گرفتن هزینه و زمان ،کار خود را به نحو مطلوب پیش برده و این یک امتیاز ویژه برای کارفرما محسوب می گردد. برای به اجرا در آمدن اصولی ایده هایتان با مهندسین ما در پیرامید طرح همراه باشید.




نظارت و اجرا در دکوراسیون داخلی

decoration inteior
۱۳آذر
بازسازی همان مرمت فضای داخلی یک محیط مسکونی یا اداری چند سال ساخت و قدیمی یا جدید با وجود طراحی و جای گیری نامناسب قسمت های موجود جهت بالا بردن سطح کیفی و کاربری مکان موردنظر و رسیدن به فضایی ایده آل،لذت بخش و مطلوب می باشد.
در بسیاری از موارد می توان با ایجاد یک سری تغییرات جزئی در محیط کار یا منزل شخصی،کاربری مطلوب تری از فضای موجود گرفت و این تغییرات باید بسیار اصولی و برنامه ریزی شده باشد.قبل از هر کار برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید اقدام به طراحی فضای موجود نمود و سپس نتیجه را ریزبینانه مورد بررسی قرار داد تا پس از انجام امور اجرایی و صرف هزینه بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد.

مهندسان و طراحان پیرامید طرح در تمام قسمت های یک بازسازی همراه شما خواهند بود.

pyramid_pb-1-6


pyramid_pb-1-5


decoration inteior
۱۲آذر
آشپزخانه را می توان بعنوان یکی از اصلی ترین فضای خانه های امروزی بر شمرد و این مسئله تا آنجا پیش می رود که افراد در انتخاب خانه دلخواه،توجه خود را معطوف به زیبایی و جای گیری مناسب آشپزخانه می نمایند.آشپزخانه فضایی برای طبخ غذا تعریف شده است ولی در منازل امروزی با تغییر ساختار آشپزخانه ها از فضای بسته به ایده آشپزخانه های باز(اپن) طراحی اصولی آن،نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند.

شاید وجود تعدادی جعبه چوبی هم اندازه و یک رنگ در کنار هم زیبا به نظر برسد ولی این اصلاً یک دیدگاه طراحانه نیست.بازی با حجم ها ،رنگ ها و نورپردازی یکی از راه کارهای بهتر جلوه دادن این فضای مهم در ساختمان به شمار می آید. برای طراحی زیبا و خلاقانه کابینت آشپزخانه منزل خود با طراحان ما همراه باشید.


pyramid_pc-1-16



decoration inteior
۱۱آذر

ایجاد فضای سبز در منزل و محیط کار هر چند کوچک موجب شادابی روح و طراوت جسم شما می گردد. اکثر مردم ایران علاقه خاصی به نگهداری گل و گیاه در منازل مسکونی و محیط های کاری خود دارند و شاید این از سنت های دیرین بزرگان ما بوده است.در منازل و ادارات کوچک و بزرگ که ما در آن زندگی و کار می کنیم فضاهای متعددی را می توان برای نگهداری گل و گیاه اختصاص داد که همگی از وجود آن بی خبریم. یکی از مکان هایی که می شود برای این کار در نظر گرفت پشت بام یا همان بام سبز است که با ایجاد یک بستر مناسب بر روی پشت بام می توان یک فضای مناسب برای استراحت و آرامش را در تمام فصول سال مهیا ساخت.طراحی و ساخت آبنما و آلاچیق چوبی به این فضا حال و هوای خاصی می بخشد که می توان ساعات لذت بخشی را در کنار دوستان و آشنایان یا بعدازظهر یک روز پر کار و گرم در فضاهای مسکونی یا در کنار همکاران و کارفرمایان یا برای جلسات خاص کاری در فضاهای اداری در آن سپری کرد.


برای طراحی و اجرای یک فضای سبز زیبا و دلنشین در کنار شما هستیم.


pyramid_ps-1-7


pyramid_ps-1-8





طراحی فضای سبز توسط پیرامیدطرح

decoration inteior